GRADING PREPARATION KLM FLIGHTACADEMY

KLM Flight Academy heeft de selectieprocedure gewijzigd.
Hierop heeft IST FlightTraining zijn voorbereiding op het sensomotorisch onderzoek (fase 2) waarbij de vliegaanleg wordt getest, aangepast.               Eén van de onderdelen is zoals bij het AMC een driehoek symbooltje door middel van joystick en pedalen rechtop en in zijn positie houden.

Bij de selectie van de KLM Flight Academy bij het AMC wordt er o.a. gekeken of je van nature vliegaanleg hebt.
Dat weet je waarschijnlijk niet, maar je wilt wel graag bij de KLM aangenomen worden. 

Mocht je ervaring hebben met bijvoorbeeld zweefvliegen maar weet je niet hoe je een test ‘op apparaten’ kan aantonen dat je van nature vliegaanleg hebt, dan is deze voorbereiding aan te raden.

IST Flight Training bied je de mogelijkheid om jezelf voor de test goed voor te bereiden, zodat je beter kan laten zien dat je over de juiste aanleg beschikt. Wij hebben 25 jaar ervaring in deze trainingen en gebruiken hierbij meestal flight simulatoren, van basic tot advanced.




We bieden een speciaal pakket aan voor 150,00 Euro:

Tunnel in the Sky, trainen van geheugen, concentratie, oog-hand-voetcoördinatie, multi-tasken, ruimtelijk inzicht, planning, workload handling, wis- en natuurkundige vraagstukken.


Antwoord op meest gestelde vragen:

Bij het AMC kijken ze in opdracht van de KLM Flight Academy (KLMFA) of je geschikt bent voor de functie van vlieger bij de KLM.
Er wordt gekeken/getest of je aan het persoonlijkhieds profiel voldoet, of je opleidbaar bent, voldoende oog hand voet coördinatie hebt, kan multitasken, geen dyslexie of dyscalculie hebt en of je beschikt over voldoende natuurlijke vliegaanleg en meer.
Het AMC doet dit door middel van computer programma’s waar jij mee aan de gang gaat.
Het AMC doet dit nu sinds slecht één jaar voor de KLMFA, eigenlijk is het AMC bezig met een zg pilot. Voorheen deed de KLMFA het assessment deels zelf in Eelde op een Frasca FlightSimulator, het zg GVSS. IST heeft destijds voor deze fase vele honderden kandidaten voorbereid.
De volgorde en inhoud die het AMC toepast in fase 1 en 2 verschilt, is daarom niet te plannen, het is immers een pilot.

Wat wij bij IST FlightTraining doen is je natuurlijke vliegaanleg op voorhand een beetje pimpen.
Bij IST krijg je niet één op één wat je bij het AMC voorgeschoteld krijgt, maar het heeft wel erg veel raakvlakken en overeenkomst, en is gezien de reacties die wij van de kandidaten krijgen meer dan voldoende om je goed voor te bereiden.

Al zouden wij de mogelijkheid hebben je één op één voor te bereiden zouden we dat niet doen, in de periode dat de selectie op de Frasca FlightSimulator gebeurde, wisten wij precies wat de KLS deed, maar wij deden het net even anders om te voorkomen dat je je teveel op de te vliegen patronen zou focussen ipv op de vliegkunsten/kwaliteiten, en wij zo gezegd “de aap de truc” zouden leren.

De voorbereiding bij ons gebeurd eerst om je op te warmen en wakker te maken in een simulator waar je een zogenaamde Tunnel In The Sky gaat vliegen en tegelijk met het maken van rekensommen op zelf in te stellen niveaus, dit is een pittige job en je wordt er een hele handige “jongen” van.
Daarna dmv eigen ontwikkelde programmatuur sensomotorische oefeningen achter een computer met pedalen en joystick en nog vele tientallen inzicht, rekenkundige, organisatorische, planningmatige, getalsmatige, (kleuren, geluiden, opdrachtspeilen),  behendigheidsoefeningen.
Alle assessment delen die uitleg nodig hebben worden door een IST instructeur uit gelegd en doe je tijdens de uitleg een keer.
De keuze hoelang je ergens mee bezig wilt zijn is aan je zelf, je mag je net zolang met bepaalde oefeningen bezig houden als je zelf wil, er wordt, net als bij het AMC zelfstandigheid van je verwacht, in het geval dat je vragen hebt zijn wij er natuurlijk om die te beantwoorden.

De aanvang is meestal om 10:00 en rond 15:00 verwachten we dat je er voldoende mee geoefend hebt



TUNNEL IN THE SKY

Bij de selectie van de verschillende vliegscholen wordt er o.a. gekeken of je van nature vliegaanleg hebt.
Dat weet je waarschijnlijk niet van jezelf en wil wel graag bij de vliegschool aan genomen worden. Ook al doe je aan zweefvliegen, weet je niet hoe je een test ‘op apparaten’ kan aan tonen dat je van nature vliegaanleg hebt.
In een simulator of achter een computer zijn de zaken allemaal anders dan je je misschien kan voorstellen. Dit kan je, ondanks dat je je van te voren wel moet inlezen, niet uit een boekje of op internet leren.

IST Flight Training bied je de mogelijkheid om jezelf voor de test goed voor te bereiden, zodat je beter kan laten zien dat je over de juiste aanleg beschikt. Wij hebben 25 jaar ervaring in deze trainingen en gebruiken hierbij flight simulatoren, van basic tot advanced en wij hebben een speciaal training device waarbij je de tunnel in the SKY kan oefenen in combinatie met hoofdrekensommen waarvan je de uitkomst in een keyboard moet toetsen. Tijdens deze vlieg manouvres door de tunnel, die steeds meer kronkels en kleiner wordt, krijg je hoofdrekensommen die steeds moeilijker worden en steeds sneller achter elkaar worden op gegeven. Ook wordt er met verschillende snelheden gevlogen zodat je moet wennen aan een ander vlieggedrag en de bijbehorende powersettings moet zetten. Er wordt verwacht dat je op de juiste opgedragen snelheden vliegt. Aan het einde van de sessie kunnen we kijken wat je scoren zijn voor wat betreft het sturen en de rekensommen, zodat je de mogelijkheid hebt jezelf in een volgende sessie te verbeteren. Hiermee train je zowel je visuele, oog-hand-voet coördinatie, multitasken, en workload handelen, en het hoofdrekenen Een betere oefening is er niet!

IST FlightTraining heeft een super speciaal trainingspakket samen gesteld waarbij je alle facetten van de vliegaanlegtest kan oefenen.

Deze voorbereiding bestaat uit:

– 30 minuten briefing
– 30 minuten BIAF Basic Instrument and Attitude Flying op een gecertificeerde Frasca 121

– 30 minuten op een Full Flight Boeing 737
– 30 minuten Tunnel in the sky vliegen
– debrief
Totale pakketkosten € 210,–
Alle variaties of losse (pakket)trainingen zijn mogelijk






Grading voorbereiding o.a. EPST




Tijdens een grading wordt je vliegaanleg getoetst. Een grading wordt gedaan om je als kandidaat te selecteren voor de aanname bij een vliegopleiding of een vliegmaatschappij. De grading wordt bijna altijd gedaan op een flightsimulator. Er wordt onder andere gekeken naar de vliegvaardigheid, snelheid van denken, verdeling van je aandacht, prestatie onder druk, communicatie, de leercurve. Het is daarom belangrijk de bijbehorende instructies voor de grading te leren. De instrumenten, motorinstellingen etc. moet je goed kennen. Zodra je instructies goed kent, kan je de aandacht geven aan het eigenlijke ”vliegen”. Het is daarom belangrijk om je goed voor te bereiden op simulator, zodat de simulator niet helemaal vreemd meer is. Je hebt een grading voor een vliegopleiding of je krijgt een baan aangeboden bij een vliegmaatschappij, bereid je dan voor op één van onze flightsimulators. Wij hebben ruim 20 jaar ervaring in het voorbereiden van gradingen.





Bezoekadres:

IST FlightTraining

Kalkovenweg 22 

2401 LK Alphen aan den Rijn

+31 6 21800830

info@istflighttraining.nl

NL88RABO0391742671

KvK 28059794